Takové různé praktické drobnosti

… třeba kadibudka.

Dům bude evidentně stát až někdy na jaře 2017, do té doby bude třeba na pozemku kosit trávu a co já vím – třeba nás napadne si tam chtít ugrilovat nedělní oběd. Kluci se snadno otočí do křovíčka … a co my? Kupovat kadibudku, nekupovat??? Smířila jsem se s tím, že můj muž prostě kutil není a asi nikdy nebude a i tuhle naprosto primitivní konstrukci bude v případě nutnosti třeba zainvestovat. Chceme vydávat finance na něco takového?Takže brouzdám internetem, kde je co k dispozici – třeba fredos nebo noi (ti jsou od Písku a dělají i zahradní domky na nářadí) nebo zde. Vůbec netuším, jestli jsou kadibudky součástí nabídky Baumaxů a Bauhausů, budu se muset v rámci jízd vypravit na průzkum 🙂 A zjistila jsem, že je možné koupit kadibudku z druhé ruky (!) ale na to jsem asi pořád moc cimprlich, to fakt nedám 😀

kadibudka

kadibudka2

 

 

 

 

 

 

Teorie pilinový záchod s kompostovatelným obsahem ZDE nebo zde

… třeba dlažby okolo baráku.

takže si načítám jak osadit plastové zatravňovačky (třeba Puruplast nebo třeba Ecoraster – ti maj i dílce pro zelené střechy 😉 , nabídka už je teď dostatečně široká. Vyrobkyzplastu mají i plotovky a nášlapné kameny a takové věci. Jako pochopitelně se mi líbily ty dvoucentimetrové dlaždičky z minule o mnoho víc, ale jedna stojí tisícovku, kdežto plastový nášlapný kámen 75 korun, takže buďme realisti :-/ ). Nebo okukuju dřevěnou špalíkovou dlažbu (tu miluju a strašně se mi líbí) a nerozpaluje se na sluníčku.

 

… po značném pátrání jsem našla WC s umývátkem nad splachovací nádržkou, musím si vzpomenout a poznamenat to pro projektanta, pokud mu vyjde samostatné wc, že by se mi to líbilo víc, než nádržka schovaná ve zdi. A nemusel by být záchod kvůli umývátku širší. Na záchodě si stejně lidi ty ruce jen opláchnou, nikdo tam neplive zubní pastu a nepadají tam vousy a vlasy. No ale možná budu opět racionálně smýšlejícími muži zaargumentována k ústupu, protože bio eko je něco jako sprosté slovo, pořád ještě. No uvidíme. Svedu to na úsporu finanční 😉 😀

wc

 

 

 

 

 

 

 

… zjistila jsem, že paní Tree, která mi jezdila jako prodejce na jarmarky, taky projektuje permakulturní zahrady. Čas oprášit staré kontakty 🙂

… právě jsem objevila sibiřské kiwi neboli minikiwi a asi to potřebuju 😀

 

Leave a comment